Pages Navigation Menu

Hogyan főzzek terhesség alatt?

 

Az alap, hogy eszünkbe se jusson diétázni. Te akarsz lenni a terhes Barbie?! Változatosan és egészségesen étkezz, és ebben támogasson a család is. Ahogy korábban is mondtam, minőséget kell vinnünk a főzésbe. Mindent a lehető legfrissebben fogyasszunk. Itt van pár főzési tanács terhesség alatt.

Levesek. A legjobb táplálék. Bőven van benne rost és hús. Tápláló és a folyadékbevitel is megoldott. Amennyi csak a pociba fér. Készítsd el magad friss zöldségekből. Krémleveseknél nyugodtan használhatsz tejfölt és sajtot is a kalcium szükséglet miatt. Ha unod a levest, akkor állj át a főzelékekre.

Fektess külön figyelmet a levesbetétekre! Tészta, daragaluska, májgaluska, nokedli, csipetke, pirított zöldség, pirított kenyér, sós palacsinta julienne, friss zöldségek vagy akár pirított magvak. Ezekkel minden alkalommal fel tudod dobni az ételeket és nem unod meg.

Párolás. Zöldséget csak párolva. Itt a legfontosabb, hogy ne főzzük túl! Legyen roppanós, élettel teli! Használj pároló edényt vagy párold szűrőben minimális víz felett. Kulcsfontosságú, hogy szezonálisan juss zöldség forráshoz. Ha megoldható, egyél minél több kerti zöldséget.

Babaséf

Sütés. Váltakozva lehet olajakat, vajat, zsírokat és kókuszzsírt is használni. Fontos, hogy legyen mindegyikből az étkezésedben, mert felnőttként is az a helyes, ha alacsony mértékben ugyan, de beviszed a szervezetedbe a szükséges zsírokat. De kerüld a bő zsírban sült ételeket. Jó, ha már most megszokod, hogy sütőben sütöd meg a bundázott kedvenceid. Erre a család is figyeljen oda.

Az én módszerem, hogy az olajban elkeverem azokat a fűszereket, amikkel ízesítem a húst vagy a halat. Miután beleforgattam a szeleteket, házilag darált zsemlemorzsába teszem, majd sütőpapírra fektetem. Bekapcsolom a sütő felső fűtőszálát (grill mód) és gyorsan mindkét oldalát megsütöm. Nem kell aranybarnának lennie, inkább belül legyen jó szaftos, mint kivül színes. Próbáld ki, tetszeni fog!

Adalékok. Továbbra is fontos kihangsúlyozni, hogy kerüljük az olyan élelmiszereket, amik veszélyesek lehetnek a kicsire. A különböző ételízesítők, amiket korábban használtunk, mind idővel felhalmodik a mi szervezetünkben. Gondoljunk bele, hogy a terhesség alatt miket eszünk meg. Felelősek vagyunk azért, hogy a baba szervei, idegrendszere, agyműködése miből fog kialakulni? Csupa tartósítőszer és adalék lenne az ideális összetevője egy életerős gyermeknek? Csupán feltételezés, de ha már a hasunkban bele kódoljuk azokat az “ízeket”, amik nem éppen az egészséges táplálkozás alapjai, akkor ne csodálkozzunk majd azon, ha a kásőbbiekben nem lesz hajlandó csak pár dolgot megenni. (chips, cola, stb.)
Ketchup, mustár, majonéz, leves kocka, párizsi, konzervek, üdítők mind-mind tele van olyan tartósítószerekkel, amire nincs szükséged jelen pillanatban (sem).

Remélem nem volt sokkoló az első trimeszterre vonatkozó étkezési elvárás, de hidd el, sokkal könnyebb lesz ezekhez hozzá szokni most, mint amikor drasztikusan kell majd változtatnod. Amellett az is fontos lesz, hogy amikor már a babának főzöl, milyen elvek alapján készíted a babaételeket.

Vissza a Babaséfhez

webshop-banner

Köszönöm, hogy megosztod.